2. NALOGA:
Vgnezdene zanke, spremenljivka, kvadrati in ZOTKino tekmovanje
Zveza za tehnično kulturo Slovenije organizira računalniška tekmovanja. Pred vami je ena od takšnih nalog. Navodilo za nalogo si lahko snamete tukaj.
Narisati je potrebno 6 skupin 10-ih kvadratov, kot je vidno na sliki spodaj.
Nalogo poskušajte razdeliti na več majhnih nalog ali problemov. S tem zmanjšate kompleksnost problema.
Nalogo najprej poskusite rešiti samostojno. Na koncu (ali če naloge ne bi znali rešiti) si lahko ogledate tale posnetek, v katerem se problem rešuje po korakih. Drugi del rešitve najdete tukaj. In še tretji, zaključni posnetek najdete tukaj.
1. NALOGA:
Semafor za pešce
Navodilo:
Pri tej nalogi naj maček počaka na zeleno luč na semaforju. Ko se zelena luč prižge, maček prečka prehod za peščce.
Semafor in prehod za pešce si lahko snameš tukaj:
- semafor.png (klikni)
- zebra.png (klikni)
Najprej shrani slikici prehoda za peščce in semaforja na svoj računalnik. Nato sliki naloži v Scratch. Sliki bosta preveliki, zato predlagamo, da jih zmanjšaš z ukazom Nastavi velikost na 60%. Ukaz najdeš v skupini ukazov Izgled.
Nato moraš v Scratchu pobarvati semafor. Ker bomo potrebovali dve različni slikici semaforja, moraš podvojiti slikico. To storiš v meniju Videzi z desno miškino tipko. Nato je potrebno vsako slikico ustrezno pobarvati. Pri prvi slikici gori rdeča luč. Pri drugi slikici gori zelena luč.
Da boš dosegel, da se bodo lučke na semaforju prižigale, uporabi ukaze Zamenjaj videz na Semafor2 in ukaz Počakaj 2 sekundi.
Takole izgleda rešitev naloge. Klikni …
Dodatno (za sposobnejše učence):
Maček naj se na drugi strani prehoda ustavi, pomisli: Joj nekaj sem pozabil, nato se obrne, počaka, da spet zagori zelena luč in šele nato prečka prehod za pešce.